woensdag 22 oktober 2008

De zee van Azov

Het laatste deel van de Zonde van de Zwarte zee speelt zich af ten Oosten van de Krim en ten westen van de Kaukasus. Heimelijk lonkten de Kaukasustoppen aan de horizon, de zee van azov mijn platte berg over veldwegen...

HET LAATSTE DEEL
Na Rastaman in Feodosia vaarwel te hebben gezegd, heb ik dan uiteindelijk in Kerc bij het voetbalstadion mijn paard terug van de nodige spaken te laten voorzien om dan definitief koers te zetten richting Russia!!
Aan de kade van de overzet werd ik geacht geen fotos te nemen, of begrijpt ge geen Russisch misschien, snakte de douanier. De gebruikelijke honden bij dergelijke grensposten en 1 enkele zwarte kat die mee glipte op de boot. Crazy Russia herhaalde de dronken cameraman, die wel in Oostenrijk had gewerkt, en nu bezig was zijn fles cognac in beeld te brengen. Hij lachte een beetje veinijnig over hoe klein het landje wel was van waar ik vandaan kwam. ik antwoorde dat hij inderdaad een groot groot... alkoholprobleem had. Gelukkig kreeg ik aan de andere kant van het dek, bij een andere beeldenman, zijn foto's te zien die hij op het trouwfeest van zijn nicht had genomem. Hij woonde in Xerson in Oekraine en stopte mij enkele heerlijke zwarte pruimenbonbon in de handen. De chocoladepruimennotensnoepen sneuvelden nog voor de overkant. Op richting Groot-Rusland, het kleine broertje Oekraine nu achtermij.

Geen opmerkingen: