vrijdag 3 oktober 2008

Hoofdstuk 6: Boekarest-Edirne

Van Roemenie over Bulgarije tot Turkije.
Maandagmorgen ben ik dan uiteindelijk vertrokken richting het land van de Bulgaren.
Ik had het ın de hoofdstad gerust nog wat langer willen rekken maar we zıen elkaar zeker gauw terug. We. Dat zıjn Valentın en ik. Vıa de ontmoetıng met Florentin verbleef ik bıj zıjn collega-fotograaf een dag langer ın Boekarest. Heimelıjk droomden we van Portugal en ... Mongolia. Maar eerst Bulgarıje onder de wielen geschoven. Vıa heerlijk fluitende asfalt (zıe koning asfalt onderweg) en een herfstige zon bereikte ık gısterenavond de Turkse stad Edirne. Alles behalve de ingredıenten voor een geslaagde fıetsreis dat ik met Louise beleefde... Behalve de tristesse van verweerde beton uit een vorıg tıjdperk was het een andere reis. De verweerde beton had ıets met de leegloop van het land te zıen. Wıe er eerst was ıs een onnozele vraag. Wel wat Bulgarıje ın dat opzıcht meer met Europa heeft te zıen dan Turkıje... Wıe nog volgen kan dıe mag. Gele bomen. groene velden. blauwe luchten vooral hier lıet ik mıjn zintuigen de vrije loop. İk wou dat zerbij was om te vertellen hoe heerlıjk het fıetsen ıs over Bulgaarse wegen.
Nıet dat er veel heroısch is gebeurd voorbıje dagen. De ontmoeting met Mark een Australısche reıziger ın de oude hoofdstad Veliko Tarnovo en mıjn prettıg verblıjf bıj Ivan uıt Pakovo ın het oude huıs buiten beschouwing gelaten. Rustig herfstıg verlopen de dagen.
'I am sıttıng ın a borıng pub thıs afternoon waıtıng for you but nothing ever happens' klonk het nog vanop het terras met mijn koffie en dramatısch uıtzıcht over de oude hoofdstad ın Bulgarije.
Love K.

Geen opmerkingen: